Újabb nyertes sajtóper bizonyítja: az Átlátszó valótlan állításokkal támadta alapítványunkat is

Francia társszervezetünk, az OJIM után a Transzparens Újságírásért Alapítvány is sajtópert nyert az Átlátszóval szemben, ugyanis a magát oknyomozó portálként meghatározó lap több valótlan állítással próbálta lejáratni a médiatudatosság kultúrájának meghonosításáért dolgozó egyetemisták és fiatal értelmiségiek által létrehozott alapítványunkat és annak francia társszervezetét.

A Transzparens Újságírásért Alapítványt azért hoztuk létre, hogy felépítsük Magyarországon a médiatudatosság kultúráját, közelebb hozzuk az újságírók személyét az olvasókhoz, átláthatóvá tegyük a média működését és oldalaktól függetlenül harcoljunk az álhírek ellen. Például olyan valótlan állításokat tartalmazó cikkek ellen, amit az Átlátszó.hu közölt alapítványunkról és annak társszervezetéről, a francia OJIM-ról 2020 januárjában. Korábban beszámoltunk róla, hogy francia társszervezetünk sajtópert nyert az Átlátszó ellen, a tudatos médiafogyasztás és átláthatóság nevében ugyanakkor mi, a Transzparens Újságírásért Alapítvány is sajtópert indítottunk az Átlátszó ellen, amit szintén megnyertünk.

Az Átlátszó cikke ugyanis hemzseg a hazugságoktól, csúsztatásoktól és valótlan állításoktól. A bíróság elsőfokú ítélete szerint az Átlátszó valótlanul állította, hogy az Alapítványunk által üzemeltetett Ojim.hu-nak külföldi tulajdonosa van, és valótlanul állította, hogy Claude Chollet volt az Ojim.hu egyik tulajdonosa. Valótlanul állította, hogy az OJIM médiafigyelő weboldal ötlete Jean-Yves Le Gallou politikus, a francia szélsőjobb egyik kulcsfigurája és társai nevéhez fűződik, valótlanul állította, hogy Jean-Yves Le Gallou és PhilipeMilliau részt vett az Ojim.fr elindításában,

Valótlanul állította, hogy Claude Chollet francia szélsőjobboldali ideológus.

Az Átlátszó valótlanul állította azt is, hogy az Ojim.hu a francia szélsőjobboldal kelet-európia projektje. Valótlanul állította, hogy a francia szélsőjobbról több cikket író David Doucet újságíró elemzésében megállapította, hogy a franciaországi szélsőjobb első kelet-európai terjeszkedésének számít a Magyarországon létrehozott Ojim.hu társszervezet a médiában.

Alapítványunk sajtóperének győzelme fontos mérföldkövet jelent a transzparens újságírás megvalósításáért folytatott munkánkban. Egy olyan lejárató cikk kapcsán nyertünk sajtópert az Átlátszó ellen, ami objektív, tényfeltáró álca mögött közölt szárnyait bontogató kezdeményezésünkről hazugságokat és épített azokra tudatosan negatív minősítéseket. A bíróság jelen ügyben hozott ítéletei precedens értékűek: nem lehet következmények nélkül szélsőjobboldalinak minősíteni olyan szereplőket, akik csupán másként gondolkodnak a média működési elveiről.

Az Átlátszó számos hazugságra és valótlan állításra alapozva megpróbálta szervezetünkre rásütni a szélsőjobboldali bélyeget, hogy azzal hiteltelenítse azt. Szerencsére a Fővárosi Törvényszék ítéletei szerint ezt a mai Magyarországon nem lehet következmények nélkül megtenni.

Megosztás itt: email
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin