444-től az Index-ig: Több nagy portál is átvette a tatabányai óvoda bezárásának álhírét

A Népszava november 6-án közölt egy interjút a Pedagógusok Szakszervezete és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete képviselőivel. Ebben az interjúban Gosztonyi Gábor azt nyilatkozta:

Amíg nincs rendszeres tesztelés az oktatási intézményekben, nem lehet hiteles számokról beszélni. A minap kaptam egy hírt arról, hogy Tatabányán be kellett zárni egy óvodát, mert mind a 18, többször oltott kolléga koronavírusos lett. A kormány nagyon rossz úton jár, ha azt hiszi, csak az oltás elegendő ahhoz, hogy megfékezzük a járványt.

Erre az állításra alapozva a magyar sajtó jelentős része meg is írta a meghökkentő, kattintásvadász cikkeiket. Megírták anélkül, hogy ennek az állításnak az igazságtartalmáról meggyőződtek volna. Másnap Tatabánya Önkormányzata cáfolta a híradást:

Hamis állítás terjed a sajtóban, nem kellett óvodát bezárni Tatabányán Tatabánya Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala információi alapján Tatabányán nem zártak be egyetlen óvodát sem. Több, önkormányzati fenntartású óvodából érkezett jelzés 1-1 fő dolgozó megbetegedéséről. Az óvodai ellátás azonban továbbra is változatlan formában történik, sem intézményt, sem csoportot nem kellett bezárni. – olvasható Tatabánya Megye Jogú Város

Vastag Tamás médiatudatossági nagykövet nyílt levelet a magyar szerkesztőségeknek azzal kapcsolatban, hogy a koronavírus okozta válasághelyzet alatt járjanak el körültekintő és etikus módon a koronavírussal kapcsolatos híradások esetében. A Tatabányai óvódával kapcsolatos álhírre tegnapi Na látjátok, erről beszéltem! címmel megjelentetett facebook posztjában reagált a nagykövet. Úgy fogalmazott:

Pár napja nyílt levelet írtam a magyar szerkesztőségeknek, hogy járjanak el körültekintő és etikus módon a koronavírussal kapcsolatos híradások esetében. A tegnapi napon a Blikktől a 444-ig arról olvashattunk, hogy 18 óvónő fertőződött meg Tatabányán, melynek következtében be kellett zárni egy óvodát. Erről csak Tatabánya Önkormányzatának nem szóltak, akik cáfolták a hírt.

Megosztás itt: email
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin