Ellenzéket támogató reklámkampánnyal indította az évet az RTL új hírportálja

Pegasus, eresz, csador. Megosztó közéleti és értékrendi kérdésekkel átitatott kampánnyal indítja az évet az RTL. A politika beemelése azonban egyoldalú, csak a kormányoldal ügyeit dolgozza fel, így a kampány üzenete nincs összhangban a megvalósítással. 

A csatorna a korábban tv-centrikus online felületét a múlt évben megújította, és saját hírportált indított 30 fős szerkesztőséggel. Főszerkesztője Bordás Gábor, aki ezt megelőzően a 24.hu közéleti rovatának vezetője volt. 

A csapat meglepő és kreatív-kampánnyal indította az évet. A “Bárhogy látjuk, a lényeg, hogy ugyanazt nézzük” szlogennel arra hívja fel figyelmet, hogy egyes közéleti eseményeket teljesen másként ítél meg a hírfogyasztó. Olyan szimbolikus tárgyak kiemelésével mutatja be a kampány a megosztottságot, mint a maszk, a csador, az olaj vagy a kerékpár. Azonban aktuálpolitikát is beemel: jacht, eresz. 

A facebook hirdetéstárában elérhető kreatívok alapján elmondhatjuk, hogy kizárólag olyan ügyeket használ fel a kampány, amely a kormányoldalnak kellemetlen. Az aktuálpolitikai kérdések beemelésével az is lehetne a célja, hogy felhívja a figyelmet a tényre és az azt körülvevő szubjektív keretre, azonban ez így nem valósul meg. 

A dráguló építőanyag árakra és Szájer-botrányra való asszociáció mögött egyértelmű politikai szándék húzódik. A kormánypárt számára kellemetlen ügyekre való figyelemfelkeltés. Miközben azt hirdeti a plakát, hogy “elsősorban eresz” valójában két ügyben is állástfoglal és politikai hatást fejt ki.

Itt van a többi:

Az rtl.hu tartalmai között szerepelni fog belföld, külföld, baleset/bűnügy, bulvár, tudomány/tech, kultúra, és sport, ráadásul oknyomozás is tervben van.

cimkék

Megosztás itt: email
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin